Dodeljene GRIFON nagrade za grafički dizajn

Nagrada Grifon za najbolji grafički dizajn u Srbiji, Republici Srpskoj i Crnoj Gori u 2018, 2019. i 2020. godini dodeljena je Manetu Radmanoviću za publikaciju “U10: 3/6” – dvogodišnji katalog Umetničkog prostora U10 u Beogradu.

 

Žiri 13. konkursa Grifon, koji su činili grafički dizajneri Borut Vild, Miloš Ilić, Velimir Andrejević, laureat 12. Grifona (sa Sofijom Gavrilović), istoričar umetnosti Saša Janjić i autorka pisma Olivera Stojadinović, jednoglasno je dodelio nagradu Radmanoviću, na osnovu kovertiranih predloga Vilda.

 

 

 

 

 

 

 

Prepoznatljiv stvaralački rukopis Radmanovića, kako je istakao žiri, čita se u osobenom personalnom i generacijskom kodu ideja, a zapažen je kao neodvojiv i integralan deo afirmisanja nezavisne umetničke scene.

Mnogi realizovani projekti nekomercijalnog karaktera, deo ovog promišljenog i zrelog autorskog koncepta, pratila su i potvrđuju i priznanja na prethodnim konkursima Grifona. Nagrađeni rad, publikacija ‘U10: 3/6’, ukazujući na odnegovani kontinuitet i visoke profesionalne standarde u misiji kritičkog kulturnog delovanja, poseduje likovnu plemenitost i decentnost, kao i grafičku jasnoću i komunikativnost, čime se izdvaja kao kompletno i slojevito rešenje savremenog dizajna”, naveo je u obrazloženju žiri 13. konkursa Grifon, saopštio je Grafički kolektiv.

 

 

 

 

Pored nagrade Grifon 2021, žiri je dodelio i specijalno priznanje Moniki Lang za publikaciju “Rejčel Kask-trilogija-Obris-Tranzit-Pohvale”.

 

Dodeljena su i priznanja po kategorijama: Oliveri Batajić Sretenović za rad “Galerija Jovan Popović, katalozi” (Knjiga i druge publikacije), Isidori M. Nikolić za rad “Predrag Nešković Sloboda najjačem” (Knjiga i druge publikacije), Katarini Popović za rad “Muzej Jugoslavije – agenda 2019” (Promotivni materijal i hartije od vrednosti), Ani Prodanović za rad “Familija fontova Orto” (Tipografsko pismo), Biljani Stanković za rad “Minea, familija rukopisnih pisama” (Tipografsko pismo), Zoranu Borenoviću za rad “Sudaruška” (Vizuelni identitet) i Jani Oršolić za rad “Samo nežno prema sebi” (Vizuelni identitet).

Izložba izabranih radova sa 13. konkursa Grifon, otvorena od 16. juna do 14. jula u Grafičkom kolektivu, obuhvata radove 32 autora, odabrane od pedesetak prijavljenih.

 

Prema navodima Saše Janjića, ovogodišnja selekcija i konkurs će svakako ostati u senci pandemije korona virusa, koja je uticala i na produkciju koja je vidno manja, ali ne nužno i nekvalitetnija.

 

“Ono što je svakako primetno je manjak dizajnerskih rešenja ambalaža i trodimenzionalnih proizvoda, što se može opravdati činjenicom o usporenoj privrednoj aktivnosti usled pandemije. Ipak ohrabruje praksa da je uprkos nepovoljnoj situaciji, grafička produkcija knjiga, plakata i posebno tipografskog pisma i dalje na zavidnom nivou. Vizuelni identiteti, web kao i TV grafika su takođe prisutni i čine ovogodišnju selekciju u medijskom smislu raznovrsnijom”, naveo je Janjić, dodajući da će iza svega toga ostati primeri uspešnog i inovativnog korišćenja kako novih tehnologija, tako i iskustava starije umetnosti u pogledu kreiranja novih predmeta i grafičkih rešenja. Ti i takvi primeri, kako je izrazio uverenje, sigurno će naći svoje mesto u muzejima primenjnih umetnosti i dizajna, ali ono što je važnije i značajnije, ostaće u sećanju mnogobrojnih ljudi koji su ih koristili ili imali.

Pretplati se za više korisnih informacija

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

close

WANT MORE?

PRETPLATI SE ZA VIŠE KORISNIH INFORMACIJA

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

Оставите одговор

%d bloggers like this: