Kako da vaš website bude od starta na visini zadatka

Marija Trifunović je web pisac, copywriter, autor podkasta Online Kafenisanje, vlasnica agencije za copywriting i pisanje sadržaja TMID i već 7 godina piše svoje i priče svojih klijenata tražeći najbolji način da ih približi onima kojima su namenjene. Jedna je od onih koja po tastaturi kuca od ‘99 kada je završila i svoj prvi kurs računara “Windows 98 i Internet”.

 

U ovom članku, podeliće sa nama priču o tome šta je važno da znate kada želite da vaš veb-sajt od samog početka njegove izrade i plasiranja radi za vas.

Na temu dobrog veb-sajta koji vam služi svrsi i pomaže vam da bolje prodajete svoje proizvode i usluge je prilično široka, i može se o svakom njegovom segmentu pisati pojedinačan tekst i iz različitih uglova, ali u ovom članku počela bih od samog početka, jer od njega zavise i ostali tokovi i “život” jednog sajta.

Pre nego što angažujete web dizajnera, programera i copywriter-a za izradu svog sajta, znajte da taj proces izrade ne počinje kodiranjem, crtanjem ili pisanjem već dobrom pripremom i temeljnim istraživanjem svega što je potrebno da bi dobili krajnji rezultat koji želite.

 

Profesionalcima koje angažujete ostavite prostor za prvu fazu, a to je faza istraživanja. Ona bi trebalo da ide u dva pravca. Prvi je istraživanje vašeg brenda/biznisa, tako da im budite na raspolaganju za sva pitanja koja ih zanimaju, jer vaši odgovori im mogu pomoći da stvore jasniju sliku o vama i vašem biznisu. Drugi pravac istraživanja je vezan za vašu ciljnu grupu/publiku i njenih potrebama, pa i tu budite kooperativni, jer svetla reflektora na pozornici vašeg sajta nisu uperena ka vama već ka vašim kupcima i njihovim potrebama.

 

Ako se istraživanje uradi dobro, onda je svima koji su uključeni u proces izrade vašeg sajta jasno šta treba da rade i kojim redosledom.

 

Druga važna stvar vezano za izradu sajta, a ujedno je i druga faza jeste definisanje cijeva. Kuda želimo da idemo, šta želimo da postignemo, šta treba vaši kupci da urade kada dođu na sajt? … 

 

Vašim jasnim odrednicama šta želite da postignete, dajete jasniju predstavu o tome kuda treba da se kreće ceo proces izrade sajta.

Kada je urađeno istraživanje i postavljeni su ciljevi, uz što jasniji plan rada ovaj proces bi trebalo da teče mnogo lakše nego da ovih pred-radnji nema.

 

A kada na scenu stupaju reči i vaša priča, možda se pitate?

 

Nema pravila, ali nakon faze planiranja u praksi se pokazalo da je najbolje početi prvo sa pisanjem copy-ja pre početka izrade samog sajta u pogledu dizajna, a evo i zašto.

Copywriter već sam pravi strukturu sajta svojim pisanjem i slaže elemente u dokumentu u kome piše. Kada to pošalje dizajneru onda je dalji proces rada lakši. Barem kroz nacrt, okvirnu strukturu teksta, dizanjer može da napravi vizuelno rešenje i da već koncipira izgled web stranice.

 

Nakon toga, kada proces rada dođe do developera, već je skoro sve spremno i vidi se kako sajt treba da izgleda. Pokazalo se da je tada procenat korekcija manji. Ovo naravno ne mora biti pravilo, ali je jedan od načina koji daju dosta dobre rezultate.

 

Ono što uvek treba da bude vodilja o ovom procesu jeste da se sajt koncipira prema tome šta je ljudima potrebno.

 

Ljudima treba dati ono što žele i kada kliknu na vaš sajt to bude baša upravo kada im to treba u količini i na način na koji im odgovara.

 

Sajt je jedna od tačaka u marketinškom i prodajnom pocesu kupovine od upoznavanja kupca sa vama do krajnje kupovine i ponovne kupovine (ukoliko je prethodno bio zadovoljan). Iz tog razloga nije zanemarljivo kako će vaš sajt da izleda, da li će biti funkcionalan, lak za snalaženje, jasan u pogledu informacija, jednostavan za obavljanje kupovine…

 

I šta je još važno da znate

 

Ne postoji savršen sajt.

I sajt nikada nije gotov.

 

Sa ove dve činjenice je dobro da se pomirite, jer kao i u svemu i kod izrade sajta uvek postoji mogućnost da se nešto izmeni i unapredi. Dobra stvar je da postoje razne tehnike koje sajt mogu da učine mnogo boljim, da ga poboljšaju tako vašim kupcima daju dovoljno informacija i olakšaju porces kupovine. 

 

 

 

Pretplati se za više korisnih informacija

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

close

WANT MORE?

PRETPLATI SE ZA VIŠE KORISNIH INFORMACIJA

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

Оставите одговор

%d bloggers like this: