Nasleđe onlajn obrazovanja i uloga čet aplikacija u hibridnom načinu učenja u 2022. godini

Iako su karantinske mere koje su uvođene početkom pandemije sada iza nas, onlajn školovanje promenilo je prirodu obrazovanja: svi učesnici uključeni su u školski sistem putem najnovije tehnologije i novih procesa koji su pomogli u ostvarivanju boljih rezultata.

Oblast obrazovanja konstantno evoluira i digitalizaciju vidi kao sredstvo za napredak – zato se kombinuju najbolje prakse onlajn obrazovanja i obrazovanja uživo. Upravo tu je prostor za aplikacije za razmenu poruka – one nude efektan i lako dostupan način za najadekvatnije iskustvo učenja, kao i za konstantno usklađivanje između svih aktera.

 

Viber je jedna od platformi za poruke i glasovnu komunikaciju koja se najviše koristi širom sveta – ona nudi obilje opcija kao što su kanali, grupni video pozivi i grupni četovi, zajedno sa novim tehnologijama „proširene realnosti“ (eng: Augmented Reality) i ostalih vizuelnih alatki, a posebno je značajan dodatni sloj sigurnosti komunikacije zahvaljujući enkripciji s-kraja-na-kraj. Sve to pomaže nastavnicima, roditeljima i učenicima da izvuku najviše koristi iz hibridnog modela učenja.

 

 

 

U novom načinu života posle pojave virusa korona, nastavnici su kompletan proces učenja počeli da planiraju tako što prave digitalni sadržaj i koriste nove metode kako bi motivisali svoje učenike. Primera radi, kreirali su Kanale sa posebnom namenom na Viberu na kojima: komuniciraju sa učenicima, postavljaju ciljeve, daju povratne informacije i instrukcije, kao i dobro strukturirane materijale za predstojeće časove. Zahvaljujući opciji da se otvore komentari ispod svake objave, svi članovi kanala mogu da diskutuju o tome šta je ostalo nejasno ili da vide mišljenja drugih. Kanali na Viberu – zahvaljujući naprednoj opciji moderacije – pružaju sjajnu priliku za asinhrono učenje koje nije striktno „eks katedra“. Putem anketa, nastavnici mogu da dozvole učenicima da odaberu temu ili format u kojem će se vežba odraditi – da li će to biti čitanje odlomka iz knjige, jutjub video ili neka igra. Tako učenici mogu da pristupe zadacima na kreativniji način, što povećava verovatnoću da će zapravo biti angažovani i s pažnjom uključeni u ceo proces. Takođe, na Viberu nastavnici mogu da dele dokumenta, fotografije i video snimke, a domaći zadaci mogu – na primer – pogodno da budu zakačeni na vrh („pinovani“) četa ili kanala.

 

 

Nastavnici, učenici i roditelji brzo su naučili da jedni drugima olakšaju međusobnu komunikaciju u četu. Danas skoro da nema odeljenja bez čet grupe u kojoj su roditelji i u kojoj se usklađuju zadaci, zakazuju sastanci, vannastavne aktivnosti i ekskruzije, ili se diskutuje o rokovima i finansijama. Čet grupe su od pomoći i učenicima kao neformalan način da se povežu, da podele savete u vezi sa domaćim zadacima, da raspravljaju o potencijalnim pitanjima na testovima – sve to na dnevnom nivou, u realnom vremenu.

 

 

Dodatna pogodnost leži u tome što čet platforme nude i trikove koji učenje čine ne samo efikasnim, već i prijatnim i zabavnim. U sklopu svoje kampanje „Nazad u školu“ (eng: Back to school), Viber je pokrenuo poseban „objektiv“ sa ciljem da ohrabri mlade (zašto ne i odrasle, takođe?) da provere svoje znanje u pravopisu, uz primesu „proširene realnosti“.

 

Dalje, kako bi se četovi dodatno začinili, na Viberu je na raspolaganju komplet stikera sa školskim temama – i za đake i za roditelje. Učenici na Viberu čak mogu da kreiraju i stiker svog odeljenja tako što će pritisnuti „Kreiraj stikere“, ukucati naziv grupe i potom iz galerije preuzeti („aploudovati“) fotografiju.

 

Funkcionalna i dobro organizovana komunikacija ključna je u svakoj poslovnoj zajednici, a partnerstvo roditelja, nastavnika i đaka zasnovano na poštovanju i poverenju presudno je za dobrobit celog sistema. Čet aplikacije tu su da pruže dodatni, komplementarni oblik komunikacije, te da sve aktere ujedini u istom cilju – postizanje boljih rezultata u obrazovanju. 

 

 

 

 1,144 total views,  1 views today