Umetnost disanja

Verujem da se svako od nas našao u situaciji u kojoj je neočekivano brzo gubio snagu i dah pri početku samog treninga, pa čak i tokom običnog razgovora, po našem mišljenju bez ikakvog razloga, a da li smo se zaista bezrazložno našli u tako nesvakidašnjem momentu?

 

Efikasnost i krajnji rezultat svakog trenažnog procesa zavisi od mnogo faktora o kojima bi trebalo da se pobrinemo kako bismo ostvarili  najbolje moguće rezultate.

Jedan od njih je i pravilno disanje koje mnogi od nas zanemaruju i samim tim umanjuju njegovu važnost, zarad normalnog funkcionisanja tokom celog dana pa i na samom treningu bilo koje vrste potrebno je da budemo svesni i tokom takve naizgled obične radnje.

 

Pročitaj i :Kako fizička aktivnost utiče na naše mentalno zdravlje?

 

 

Plitko disanje ili kako ga neki zovu, grudno disanje može da umanji naše performanse kao i da dovede do mnogih poteškoća tokom svakodnevnih aktivnosti.

 

Koji su benefiti pravilnog disanja?

 

Disanje je fiziološka radnja o kojoj ne razmišljamo često, nesvesan zadatak našeg tela na koji bi itekako trebali da obratimo pažnju, pravilan ritam udisaja i izdisaja je jedan od dobrih navika koje pomažu u izgradnji zdravijeg životnog stila.

Disanjem telu obezbedjujemo dovoljno kiseonika i oslobadjamo ga štetnih materija čime utičemo na zdravlje organizma. Jedan od mnogih razloga koje dovode do plitkog disanja je i nepravilno držanje tela, takozvano pogrbljeno držanje je razlog takvog disanja jer je dijafragma pritisnuta, a pluća uvučena čiji je kapacitet znatno umanjen takvim postupkom.

 

Postoje mnoge tehnike disanja od kojih svaka ima dobar uticaj po nas, a ono što je njihova poenta je duboki udah kroz nosne šupljine, putem koji vodi do grudnog koša, gde se ne zaustavlja vec ide dalje šireći rebarni deo stomaka, istim tim putem se kiseonik vraća, izlazeći kroz usta. Ono na šta treba da obratimo pažnju je da se kiseonik ne zaustavlja u plućima, kao što smo gore već spomenuli.

 

Ono što je napreporučjivije tokom treninga je da kada se pripremamo za pokret duboko udahnemo, a kada izvodimo najteži deo pokreta vršimo izdah i zadržavamo taj ritam. Naravno, postoje izuzeci u kojima je preporučljivo da grudni koš bude raširen kako bi se oslobodio prostor za kiseonik u momentu izvodjenja pokreta, neki od tih izuzetaka je vežba veslanja kod koje se pri povlačenju opterećenja vrši udah ali smatram da ne grešimo mnogo ni ako koristimo obrnutu tehniku u ovom slučaju dokle god to disanje nije ono plitko disanje koje smo pominjali.

Takodje, tokom kardio aktivnosti kiseonik igra veoma važnu ulogu i jedan je od glavnih izvora energije koju unosimo disanjem, najbolji način za unos te dragocenosti za naš organizam je da udišemo i kroz usta i kroz nos kako bi smo sakupili što više kiseonika koji nam je veoma potreban u tim momentima za dugotrajan rad i kao pomoć pri odredjenim hemijskim procesima u našem organizmu, a da ga ispuštamo kroz usta.

 

Pročitaj i :Biti zdrav ili ne biti, pitanje je sad?

 

 

Disanje se koristi i kao vid opuštanja i oslobadjanja od stresa, postoje mnogobrojne tehnike koje su veoma delotvorne. Najbolje je ovakav vid opuštanja primenjivati ujutro pre doručka, ova tehnika pomaže u jačanju srca i imunog sistema, poboljšava cirkulaciju, varenje, telo se opušta i oslobadja od stresa.

 

Dišite punim plućima, uzivajte u životu i neka osmeh bude naš najlepši ukras.

 

 

 

 

 

 

 

 

_______________________________

 

 

 

 

 

Autor:               

 

Zovem se Slavka Trifunović

Bavim se fitnesom, koji obožavam, zaljubljenik sam u putovanja, fotografiju i pisanje. Cilj mi je da moju strast prema zdravom načinu života prenosim na ljude oko sebe, želim da dokažem da uz pozitivan stav možeš da ostvariš sta god da zamisliš.

 

 

 

Pretplati se za više korisnih informacija

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

close

WANT MORE?

PRTPLATI SE ZA VIŠE KORISNIH INFORMACIJA

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

1 thought on “Umetnost disanja

Оставите одговор

%d bloggers like this: