Izrada sajtova bez stresa, žargona i pritiska da budeš “boss babe”

izrada sajtova

Izrada sajtova ne mora da izgleda kao ulazak u drugi svet – onaj pun skraćenica, tehničkih izraza, prenaduvanih obećanja i pritiska da postaneš “branding carica” preko noći. Ako si frilenserka, preduzetnica, kreativka ili neko ko želi da se jednostavno predstavi online – verovatno želiš sajt koji funkcioniše, izgleda profesionalno i ne košta te živaca.

U ovom tekstu vodićemo te kroz proces izrade sajta koji ti neće oduzeti dušu, i objasnićemo ti kako da znaš da li je neko pravi izbor za tvoju izradu sajta – čak i ako ne znaš razliku između HTML-a i domene.

1. Prava izrada sajtova počinje razumevanjem, ne žargonom

Zaboravi na reči poput “responsivni layout”, “CDN” ili “konverzioni funnel” – osim ako ih sama ne želiš naučiti. Dobra izrada sajtova počinje pitanjima:

  • Šta ti treba?

  • Ko dolazi na tvoj sajt?

  • Šta želiš da ljudi urade kad dođu?

Dobar dizajner ili dizajnerka zna da postavi prava pitanja i prevede tvoje potrebe u konkretna rešenja, bez da te zatrpa tehnikalijama.


2. Ne moraš da budeš “boss babe” da bi imala dobar sajt

Zasićeni smo narativom da moraš biti „žena-zmaj“, „CEO vlastitog brenda“ i da svaki sajt mora izgledati kao strana startap korporacija. Ako samo želiš jednostavan, funkcionalan sajt – to je sasvim dovoljno.

Izrada sajtova treba da se prilagodi tvojoj stvarnosti, a ne nečijem idealu sa Instagrama.


3. Ne zaboravi sadržaj – sajt bez toga je samo šarena kutija

Ni najbolji dizajn ne može sakriti manjak jasnoće. Tekstovi na sajtu moraju pričati tvoju priču, jasno objasniti šta nudiš i usmeriti ljude da preduzmu sledeći korak. Zato je deo izrade sajta i pomoć oko sadržaja – barem osnovna struktura, naslovi i pozivi na akciju (tzv. call to action).


4. Izrada sajtova može biti proces koji poštuje tvoje vreme i energiju

Dobar saradnik ili saradnica neće te ostaviti u mraku, ali ni preplaviti informacijama. Očekuj jasan plan: šta se radi, kad, koliko traje i šta je tvoje, a šta njihovo. Nema iznenađenja, “dodatnih troškova” ili osećaja da stalno moraš nešto da dokučuješ sama.


5. Ne moraš sve odmah. Sajt može rasti s tobom.

Počni od osnove: jedna stranica ili jednostavan sajt sa sekcijama. Kasnije možeš dodati blog, kontakt forme, galerije, čak i shop. Bitno je da imaš osnovu – online mesto koje ti pripada i koje radi za tebe, a ne protiv tebe.

Tvoj sajt, tvoja pravila

Izrada sajtova treba da bude kao dobar razgovor: razumljivo, sa poverenjem, i sa ciljem da ti bude lakše, ne teže. Ako osećaš da si izgubljena u silnim terminima i pritiscima – stani. Prava osoba će ti pomoći da napraviš sajt bez stresa, bez potrebe da glumiš da si “boss babe”, i bez toga da moraš sve znati unapred.

Tvoj sajt je tvoje mesto na internetu – neka bude napravljen za tebe, a ne za tuđa očekivanja.

Оставите одговор