Da li je moguće živeti mirno u svetu koji ne prestaje da bruji: Mladi i pobunjeni u središtu 14. GoetheFEST-a

GoetheFEST

Četrnaesto izdanje GoetheFEST-a ove godine donosi sedam savremenih nemačkih filmova u čijem središtu su mladi protagonisti, suočeni sa nasiljem, sa sistemima moći i sopstvenim strahovima.

Kroz žanrovski raznovrstan pristup ovogodišnje festivalsko izdanje predstavlja nam širok spektar tema: zavirićemo iza kulisa džez koncerata, suočiti se s imigrantskom vizurom coming-of-age filmova, istražiti sveže vizije istorijskih priča od tridesetih do devedesetih dodina prošlog veka, ali i hrabro tematizovati goruće probleme savremene civilizacije. Od istorijskih prekretnica do intimnih drama, od komedije do psihološkog trilera, GoetheFEST nas poziva da se zapitamo: da li je moguće živeti mirno u svetu koji ne prestaje da bruji?

 

 

 

 

 

Ovogodišnje izdanje festivala održava se od 4. do 7. decembra u Kulturnom centru Beograda i od 11. do 14. decembra u Kulturnom centru Novog Sada i sali 5 bioskopa Cineplexx Niš, u saradnji sa Niškim kulturnim centrom.

 

Festival otvara „Keln ’75.“  reditelja Ida Fluka, uzbudljiva muzička drama o Veri Brandes – tinejdžerki koja je slučajno ušetala u svet koncertnog biznisa, i potom učestovala u organizaciji legendarnog koncerta i albuma džez genija Kita Džereta. „Pobednice“ Solin Jusef donose emotivnu priču o berlinskom ženskom fudbalskom timu i Moni, kurdskoj Sirijki koja kroz mobing, kulturološke sudare i male lične pobede otkriva šta uopšte znači – pobediti. U „Nestrpljivom srcu“reditelja Laura Kresa, drama između mlade invalidkinje Edit i nesigurnog oficira Isaka pretvara se u precizno seciranje krivice, nemoći i nemogućnosti da budemo iskreno bliski. „Noćna smena“ rediteljke Petre Volpe nas ubacuje direktno u puls švajcarske bolnice, gde Leoni Beneš vodi kroz najintenzivnijih 90 minuta Berlinala – emocionalni triler u realnom vremenu. U potresnom filmu „Karla“ Kristine Turnaces, priča o zlostavljanju ispričana iz dečje perspektive posleratne Nemačke pretvara se u moćni šapat. A u duhovitoj, žanrovski razigranoj komediji „Dve za jednu “Natje Brunkhorst, otkriće skrivenog DDR novca otvara pitanje: kome zapravo pripadamo – i da li je kapitalizam nova bajka ili novi mit koji treba srušiti? Festival zatvara „Fantomi jula“, Radlmajerova politička fantazija o konobarici Ursuli i iranskoj YouTuberki Nedi, nežna i ironična priča o žudnji, pobuni i traženju smisla u svetu koji se raspada – uz dozu magije, humora i neobične lepote.

 

 

 

 

Selektorka festivalskog programa Sunčica Šido o ovogodišnjem konceptu i selekciji je rekla: “Pitali smo se šta znači „buka“ u vremenu u kome živimo? Ona spoljna – u političkim tenzijama, društvenim podelama, represiji, manipulacijama, svakodnevnoj jurnjavi – ili unutrašnja, sa dilemama, željom za pravednijim društvom i nemirima? GoetheFEST kroz sedam savremenih filmova istražuje tenzije između unutrašnjih impulsa i spoljašnjih poruka. Filmovi ovogodišnjeg programa osvetljavaju lične borbe, društvene konflikte i tihe pobune koje odzvanjaju u savremenom svetu”

 

GoetheFEST održava se od 2012. godine i predstavlja presek savremene nemačke kinematografije. Program je tradicionalno okrenut nagrađivanim i najboljim ostvarenjima sa međunarodnih festivala koji prikazuju nemački autorski film.

 

 

 

Više informacija o festivalskom programu pročitajte na festivalskom sajtu: https://www.goethe.de/ins/cs/sr/kul/kue/gf5.html

 

Оставите одговор