Na digitalnim platformama, gde se stil često meri brojem lajkova, Jovana Arsić od samog početka nudi nešto drugačije – autentičnost. Kao novinarka i content kreatorka, ona kroz svaki kadar spaja lični izraz sa elegancijom, pokazujući da moda nije samo vizuelni doživljaj, već i oblik dijaloga sa sobom i svetom. Njena priča je dokaz da sofisticiranost može da bude i svakodnevna – i duboko lična.
Tvoj Instagram je dnevna doza inspiracije – kada si prvi put shvatila da moda može biti tvoj način komunikacije sa svetom?
Imala sam potrebu da svoje mišljenje o modi, trendovima i stilu, razmenjujem sa drugima, još od srednje škole. To je bilo u vreme prvih modnih blogova. Međutim, tada nisam imala resursa da se ozbiljnije bavim kreiranjem modnog sadržaja, a ni mnogo uslova. Ipak, pratila sam sve vesti iz sveta mode, upijala sadržaje modnih blogova i od džeparca kupovala modne magazine. Nekoliko godina kasnije, pri kraju studija na fakultetu, krajem 2018. godine, shvatila sam da objave mojih outfita na Instagramu privlače pažnju drugih i to je bio znak da treba da se posvetim razvoju društvenih mreža, na način na koji to radim danas, kao i da zadovoljim svoju potrebu da sa širom javnošću komuniciram o modi.
Kako bi opisala svoj stil u tri reči i šta ti te reči znače na dubljem nivou?
Elegantan, sofisticiran, damski (mada mi je teško da svedem svoj stil na samo tri reči). Takav stil predstavlja mnogo toga što se meni u odevanju dopada, što me privlači i budi mi emocije. U ovakvom stilskom izražavanju se najbolje osećam, imam samopouzdanja, tako mi je lepo i to zadovoljava moje estetske kriterijume. Za mene je moda povezana sa osećanjima. Ukoliko stvari ili određeni način izražavanja u nama bude lepe emocije, onda je to znak da su takve stvari ili stil za nas.
Da li te više inspirišu klasične ikone stila ili ulična moda današnjice?
I jedno i drugo, u zavisnosti od raspoloženja. Intenzivno pratim i uličnu modu, kao i omiljene modne kreatore na mrežama i često me njihove modne kombinacije inspirišu, u smislu da se zapitam kako bih ja nosila ili stilizovala neki komad odeće koji vidim na njima. Sa druge strane, klasika je neprolazna i zaista je večito inspirativna.
Imaš talenat da nosiš i najobičniji komad na vrlo sofisticiran način – kako biraš stvari koje ćeš kupiti?
Divan komplimet za mene, najlepše hvala! Doživljavam ga kao veoma dobar opis onoga što pokušavam da kažem u modnoj komunikaciji. Uvek mi je ideja da prenesem poruku da se sasvim obični komadi odeće mogu nositi mnogo puta i na mnogo načina, samo ako ih dobro stilizujemo, a da ostanemo verni sebi. I obična bela majica može biti tako dobro iskorišćena u modnoj kombinaciji, samo joj damo lični pečat, tako što ćemo je kombinovati, recimo, uz zanimljivu suknju elegantnog kroja ili uz lepe, formalno krojene pantalone, kvalitetan jeans, adekvatne i elegantne aksesoare… Uvek biram da kupujem stvari koje ću nositi nekoliko godina i u mnogo outfita, izbegavam da kupujem nešto što je u trendu samo sada, osim ako mi se taj trend ne dopada na duže staze. Formula je, kupujem klasične komade čiji su lepota i aktuelnost neprolazni, a ne kupujem nešto samo zato što je trenutno popularno i takođe nešto što je toliko lošeg kvaliteta da ću ga nositi samo nekoliko meseci i nikada više.
Postoji li komad koji stalno nosiš i u kome se osećaš ‘kao ti’?
Naravno, to su haljine! Obožavam ih i imam veliku kolekciju, jer dobroj haljini ne mogu da odolim. U moju odbranu, kada kupim haljinu, ja je onda baš često i mnogo nosim, ne posedujem haljine koje nikada nisam obukla. U njima sam sam totalno ja JA, osećam se najlepše i sasvim opušteno i udobno.
Koliko ti je iskustvo sa RTS-a pomoglo da izgradiš ličnu estetiku i profesionalizam na mrežama?
Za profesionalizam i u poslu, a i na mrežama, odgovorne su najpre studije novinarstva na Fakultetu političkih nauka, jer sam tu naučila da, ukoliko u novinarstvu nisi profesionalac, onda nisi za taj posao i to ne bi trebalo da bude tvoja struka ili oblast rada. Profesionalno novinarstvo je, bez obzira na medij u kojem radimo, brzo, tačno, provereno, istinito, a to zahteva visok nivo odgovornosti, konstantnu posvećenost, upornost, vežbanje komunikacije i izražavanja i konstantno učenje. To je ono čemu ja težim i u poslu, bilo da je reč o radu na televiziji ili na mrežama. Još od 2017. godine se bavim televizijskim novinarstvom, pa od tada traje i vežbanje TV nastupa, da kažem. Na RTS-u sam mnogo toga naučila, radila na dikciji, na svom odnosu sa kamerama, jer smatram da se javni nastup konstantnom vežbom poboljšava. Mreže su mi pomogle da dodano vežbam rad pred kamerama, odnos prema javnosti, komunikaciju sa ljudima putem kamere. Ali, za raziliku od televizije, na mrežama je moj pristup više ličan, često subjektivan kada govorim o temama koje su mi privatno važne i tu postoji jasna razlika između novinarstva i kreiranja sadržaja, pa je samim tim izražena i razlika u estetici. Televizija i kreiranje content-a za mreže su, iako oba podrazumevaju rad pred kamerama, dva potpuno različita sveta sa potpuno različitim karakteristikama, ja ih tako i doživljavam.
Kako izgleda tvoj proces stvaranja sadržaja – koliko je spontan, a koliko strateški?
Nekada sasvim spontano objavljujem sadržaj, posebno ako je tema veoma aktuelna, a nekada planiram objave detaljno. Sve zavisi od same tematike. Naravno, pošto se vremenom kreiranje sadržaja za mene od hobija pretvorilo u posao, ono što uvek unapred planiram jeste da svakodnevno imam neku objavu. Ali, moda, kozmetika i šminka su moje velike ljubavi, velike strasti, te sam samim tim upućena u sve aktuelnosti na te teme i zato uvek imam potrebu da nešto kreiram, a vezano za te oblasti. Posledično, ideje se same javljaju, a ja ih obavezno zapisujem, pa tako uvek imam šta da snimam i kreiram, samo mi uvek fali još koji sati, još malo vremena, da sve zamišljeno ostvarim.
Koji ti je najdraži sadržaj koji si do sada kreirala – i zašto baš taj?
Nemam najdraži sadržaj, jer u sve što radim ulažem mnogo ljubavi, kreativnosti, lepe energije, pa mi je sve što kreiram drago. Ipak, uvek izdvajam da mi je omiljena saradnja sa L Oreal-om. Oni su mi dali mogućnost da radimo zajedno i poklonili povrenje još 2019. godine, kada sam bila na početku, te naša divna saradnja traje do danas. Zahvalna sam na tome, budući da je L Oreal Paris jedan od mojih omiljenih brendova, pa sam od prvog dana počastvovana i presrećna jer smo i saradnici.
Nedavno si podelila radosnu vest o trudnoći – čestitamo! Kako je to promenilo tvoj pogled na sebe, telo, pa čak i stil?
Hvala od srca! Mnogo toga se menja svakodnevno i trudim se da pozitivno gledam na promene i da im se prilagođavam, a samim tim, da prilagodim i odeću novonastalom fizičkom izgledu. Izuzetno vodim računa o ishrani već dugi niz godina, redovno treniram, trudim se i da živim i da se hranim što zdravije, pa mi je u početku trudnoće teško padala činjenica da mnoge svoje stvari sada ne mogu da obučem, ili me stežu ili mi je u njima neudobno. Takođe, shvatam da je teško naći udobnu, a lepu odeću za trudnice, zasita je slabo prisutna na tržištu. Zbog toga ću, kako stomak raste, više da se posvetim kreiranju i takvog sadržaja, vezanog za stilizovanje odeće za trudnice, ili obične odeće na način koji je prihvatljiv i trudnicama. Ovo je zaista čaroban period u životu i uz malo truda, verujem da i odeća može tome da se prilagodi.
Da li već razmišljaš kako će tvoj život na mrežama izgledati kada postaneš mama – i da li ćeš tu priču podeliti?
Ne volim mnogo da razmišljam o budućnosti, to mi uliva anksioznost. Pretpostavljam da ću imati manje vremena da se posvetim mrežama, jer ne preterujem kada kažem da na mrežama nemam radno vreme, nekada radim zaista po ceo dan, mnogo više od uobičajenih 8 sati. Ipak, mreže prate i život, pa ću se uklapati. Dosdaašnje životno iskustvo mi je pokazalo da uz dobru organizaciju i planiranje zaista može mnogo toga da se postigne, pa ću se tako odnositi i prema obavezama i prema mrežama i kad postanem mama. Kada pričamo o sadržaju, verujem da ću deliti neke korisne stvari koje i sama naučim kao nova mama, ili nešto vezano za bebe ili majčinstvo što je i meni lično zanimljivo.
Šta bi volela da žene najviše zapamte kada odu sa tvog profila?
Da je svaka žena jedinstvena i da se upravo u toj našoj posebnosti krije i suštinska lepota. Ono što je u nama posebno treba da negujemo i ističemo, a ne da prilagođavamo trendovima. Lepotu ističemo i odećom i šminkom, kao i zdravim načinom života. Žene su sjajne, posedujemo toliko kvaliteta, a nadograđujemo ih obrazovanjem i kritičim razmišljanjem o svemu, između ostalog. Volela bih da to bude poruka mojih profila na društvenim mrežama i trudim se da tako bude.
Kada maštaš – kako izgleda tvoja idealna budućnost: da li imaš svoj modni brend, talk show, knjigu…?
Rekla sam da ne planiram budućnost, ali snove uvek imam i lepo mi je da maštam o tome kako bih volela da moja karijera izgleda u budućnosti. Evo, sada ste mi dali i divne ideje. ☺ Ali, sigurna sam u jedno, definitivno ću raditi nešto što je vezano za modu, mreže i digitalni svet.
U svetu brzih trendova, Jovana ostaje verna sebi, birajući stil koji traje, reči koje imaju težinu i poruke koje osnažuju. I dok promene dolaze, jedno ostaje isto: njen profil ostaje mesto gde žene mogu da pronađu inspiraciju, podršku i podsetnik da je istinska lepota u onome što nas čini jedinstvenima.
instagram: @stilizovana