Tržište nekretnina u Srbiji danas: Nekretnine kao najpopularnija investicija

Na izmenu atmosfere na tržištu nekretnina uticalo je poslednjih godina više od jednog faktora. Savremeno doba prepoznaje nekretnine kao sjajno ulaganje, sigurnu zaradu i tržište koje cveta i ne pokazuje tendenciju da uspori u svome rastu, kako su smislu popularnosti, tako i u kontekstu vrednosti onoga što se na njemu nudi.

U tekstu koji sledi ćemo se baviti aktuelnom situacijom na tržištu nekretnina kod nas, kao i uslovima koji su do njenog formiranja doveli, ne bismo li stekli jasniju sliku onoga što možemo da očekujemo kada su nepokretnosti u pitanju u narednom periodu.

 

Nova normalnost i nekretnine

 

Uticaj pandemije virusa korona je neopoziv kada su svi segmenti života i poslovanja u pitanju, a tržište nekretnina je naročito pogođeno. U osnovi, govorimo o nekoliko načina na koje je pandemija promenila tržište nekretnina kod nas i šire. Najupečatljivija je povećana potražnja povodom nesigurnosti koju prepoznajemo kao odliku novog doba koje je nastupilo. Nekretnine se u svetu, koji je u svakom smislu poljuljan pandemijom, ukazuju kao jedina sigurna investicija i jedini način na koji uložena sredstva ne stavljamo pod preveliki rizik. S druge strane, interesovanje je delimično preusmereno ka vikendicama i kućama na selu, sa akcentom na prirodnom ambijentu, što takođe direktno povezujemo sa iskustvom izolacije i nove normalnosti u tom kontekstu.

 

 

Popularnost stanova u gradovima

 

Kada govorimo o popularnosti među interesentima, ponude kao što je prodaja stanova u Beogradu, Novom Sadu, te i ostalim većim gradovima, još uvek zauzima vodeće mesto. Pre zamaha digitalne revolucije smo mogli još više da govorimo o velikim gradovima kao sedištima poslovanja i obrazovanja, ali je i danas ovo prvenstveno razlog povećanog interesovanja za nepokretnosti u gradovima. Gradovi na ovo aktivno odgovaraju, šireći se, te je i plan izgradnje gradova takav da se čini da se ovo neće menjati u narednom periodu.

 

Potencijal seoskih domaćinstava

 

Kuće na selu polako dobijaju na vrednosti koju su u toku prethodnih decenija aktivno gubile popularizacijom gradova. Jedan od značajnih potencijala seoskih domaćinstava prepoznajemo u seoskom turizmu, koji postaje sve aktuelniji i dobija sjajan odgovor od strane domaćih turista, ali i posetilaca sa strane. Ovakva reaktuelizacija seoskih sredina dovodi i do sprovođenja različitih akcija i projekata u vezi sa očuvanjem tradicije, spomenika kulture, te i prirodnih bogatstava kojima naša zemlja obiluje. Sve ovo ukazuje na pretpostavku da će vrednost kuća u selima u narednom periodu postepeno da raste.

 

 

Investiranje u vikendice

 

Povećano interesovanje za vikendice je posledica više od jednog činioca ukupne situacije na tržištu nekretnina kod nas, a najčešće ga povezujemo sa dešavanjima u okviru globalne pandemije virusa korona i iskustvom izolacije, koje je naročito pogodilo stanovnike gradova. Vikendice, prema tome, postaju investicija u kvalitet života, ali sa druge strane i ulaganje koje je moguće vrlo brzo povratiti i iz njega profitirati kroz izdavanje. U našoj zemlji u toku prethodnih godina najveću popoularnost u ovom kontekstu beleže opština Inđija, Novi Sad i Beočin, a među beogradskim opštinama se ističu Grocka i Sopot. Popularnost lokacije takođe zavisi i od njene saoraćajne povezanosti sa većim gradovima, budući da je jedan od kriterijuma za kupovinu laka dostupnost, a najveći broj interesenata su upravo stanovnici Beograda i Novog Sada.

 

 

 

Investicija u nekretnine donosi višestruke koristi i danas ovo tržište na našem prostoru počinje da se ponaša u skladu sa tom činjenicom. Ovo je poslednjih godina dovodilo do izvesnih oscilacija u pogledu vrednosti, tačnije cene nepokretnosti, ali se čini da nećemo u narednom periodu biti svedoci pada cena nekretnina, što je takođe u skladu sa situacijom na globalnom nivou. Pre no što se uključite na ovo tržište, sprovedite temeljnu analizu svih faktora koji bi mogli uticati na vašu investiciju i spram njih načinite plan svog ulaganja.

 


 

Autor:     

 

Velibor Živkov

Velibor je modni kolumnista za poznati muški britanski magazin The Lost Gentleman. U slobodno vreme se bavi istraživanjem modnog marketinga, dizajnom keramike i fitnesom u stilu pravog milenijalca. Pratite ga na Instagramu za više modnih ideja i svakodnevnih inspiracija.

close

Saznaj još korisnih informacija

Ukucaj email adresu i pridruži nam se!

We don’t spam!