Ivana Marković: Cilj mi je da svojim osećajem za stil inspirišem druge

Svojim primerom dokazuje da se trud na kraju ipak isplati. Ma kolika da je konkurencija, doslednošću sebi, svojoj prirodi, pobeđujete sve predrasude i ograničenja. O modi, eBook-u, planovima u budućnosti i nešto više o instagram pravilima, danas pričamo sa Ivanom Marković, instagramerima poznatijom kao Bambolai.

 

Uskoro će sedam godina od momenta kada si otvorila blog. Da li si ostala dosledna sebi ili si bila prinudjena da se uklapaš, prilagodjavaš, kako bi uspela? 

 

Tačno tako, krajem leta 2014. godine nastao je blog: Bambolai na koji sam neizmerno ponosna, prvenstveno zbog činjenice što je blog u potpunosti moja originalna kreacija počev od instalacije blog platforme, dodavanja raznoraznih gedžeta, kategorija, fotografija… pa sve do osmišljavanja kompletnog sadržaja. Još na samom startu odlučila sam da glavna tematika bloga bude moda, tj. prezentovanje mog ličnog stila kroz outfit priče kao i stilske savete i trikove. 

 

S obzirom na diplomu iz Marketinga i ogromnu strast prema modi i to još od malih nogu, blog mi se prirodno nametnuo kao logičan korak kako bih spojila te svoje dve velike ljubavi.

 

Sa godinama došlo je iskustvo i kontinuirano usavršavanje u sferi digitalnog marketinga, web dizajna i fotografije, tako da je blog postao kako izgledom tako i sadržajem znatno profesionalniji. Trudila sam se da sačuvam autentičnost bez uklapanja u instant trendove i smatram da je danas ključ uspeha u blogovanju upravo u prezentovanju sopstvene ličnosti, za koju god temu bloga da smo se opredelili.

Originalnost je sve teže postići, ali ostati dosledan sebi, svom ličnom stilu i preferencijama je moguće i pratioci će to itekako prepoznati i ceniti.

 

Koliko je na tebe uticao razvoj tvog bloga? Ivana nekad i Ivana sada?

 

Blogovanje je svakako počelo kao hobi, ali vremenom preraslo je i u nešto više od toga. Na početku mi je bilo sasvim dovoljno objaviti 3-4 fotke solidnog kvaliteta uz nabrajanje brendova koji su prisutni u outfit-u.

 

Međutim, da bi blog postao viralan neophodno je uložiti u njega više od pukog fotografisanja.

 

Domen i hosting za početak, potom osmišljavanje postova u skladu sa trendovima i ukusima pratilaca (a, opet uz doslednost sopstvenoj ličnosti i sopstvenom stilu), potom kvalitetnije fotografije (uz adekvatan i umeren edit), seo optimizaciju tekstova, kontinuitet u objavama, vizuelni identitet, potporu i promovisanje na izabranim društvenim mrežama, interakciju i uvažavanje pratilaca, konstantno inoviranje, saradnju sa sponzorima…

 

Kada sam počinjala da blogujem, posedovala sam bazična marketinška znanja stečena na fakultetu, a vremenom ovladala sam digitalnim marketingom, počela da radim kao community manager za nekoliko domaćih brendova, usavršila sam copywriting…

 

 

Listajući tvoj instagram profil zaključujem da uživaš tokom fotografisanja. Koliko je teško pripremiti materijal?  

 

Kako kad Šalim se, naravno. Fotografisanje jeste uglavnom slatka i zanimljiva aktivnost ukoliko su okolnosti povoljne.

Dešava se međutim da se fotografisanje otkaže iznenadno, da su vremenske prilike nepovoljne dogovorenog dana, da slučajni prolaznici upadnu u kadar, da nisam u potpunosti zadovoljna komadom garderobe koji treba da promovišem, da jednostavno fotografu ili meni nije dan, da fotografije ispadnu drugačije od očekivanog… Ali, sve te okolnosti zapravo i daju na dinamičnosti i imaju neku svoju posebnu draž.

 

Suština je ne nervirati se, unapred  dogovoriti detalje sa fotografom, opustiti se i uživati u svakom segmentu nastanka dobre fotografije.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jasno je da tokom jeseni i zime trebamo biti slojevito obučene. Koji komad garderobe je neophodan svakoj devojci za tu priliku po tebi? 

 

 

Prema mom mišljenju, bazični komadi su ono na čemu ne treba štedeti. Pre svega, jedan dobar vuneni kaput, kožna torba i čizme koji nam mogu potrajati više od jedne sezone. Trendovi dolaze i prolaze, svakako ih pratim, ali ne po svaku cenu tj. od trendova uzimam samo pojedine elemente koji će se uklopiti u moj stil. 

 

 

 

 

 

Možeš li nam otkriti nešto više o eBook-u. Kome je namenjen? 

 

 

Jako sam uzbuđena zbog skorašnjeg lansiranja mog prvog digitalnog proizvoda, na kome sam predano radila punih godinu dana. Reč je o sveobuhvatnom eBook-u na temu: Instagram marketinga.

 

Biće mi neizmerno zadovoljstvo ukoliko zainteresujem čitaoce za svoju prvu eknjigu jer verujem da većina Instagram korisnika gleda na Instagram kao na zadovoljstvo, ali i kao na biznis od kog želi da prihoduje.

 

Konkurencija je velika, algoritam promenljiv, originalnost sve teže ostvarljiva… ali, upornost, autentičnost, kvalitet, korisni saveti i trikovi za adekvatno ponašanje na mreži dovešće nesumnjivo do željenih rezultata.

 

Svoje marketinško znanje, iskustvo, ideje i savete uz ilustrativne primere trudila sam se da prenesem u čak 160+ stranica eknjige-vodiča za Instagram uspeh u 2021. godini! 

 

 

 

 

 

Knjiga je namenjena apsolutno svim Instagram korisnicima, preduzetnicima iz svih sfera, a ne samo iz modnog biznisa i naravno budućim influencer-ima.

 

 

Koji je tvoj savet onima koji bi da uplove u ovu avanturu? Na koji način se izdvojiti iz mase ljudi, biti drugačiji? 

 

Svakako je teško izdvojiti se iz mase i biti drugačiji. Stereotipno zvuči, ali upornost i doslednost sebi, sopstvenom stilu i idejama pronalaze put do cilja. Bitno je pratiti osećaj, ne povinovati se baš svakom serviranom trendu, ne opterećivati se brojkama. Treba prikazati svoju ličnost i sopstveno mišljenje… Takođe, bitna je i interakcija i uvažavanje svojih čitalaca, kontinuiran rad i usavršavanje.

 

 

Koju saradnju bi istakla?

 

Ostvarila sam do sada veliki broj saradnji s obzirom da blogujem još od 2014. godine.

Kriterijum mi je pre svega stil koji forsira data kompanija i ukoliko nije u skladu sa mojim interesovanjima, kurtuozno odbijem saradnju. Bitno mi je da proizvod koji reklamiram jeste nešto što bih i sama rado kupila i ukoliko je u pitanju recenzija trudim se da zaista iskreno prenesem svoje utiske o konkretnom proizvodu.

 

Istakla bih dugogodišnju saradnju sa rastućim modnim brendom SheIn, koji je uvek ispoštovao svaki dogovor. 

 

 

 

 

 

Kako bi ti definisala modu?

 

Moda je po meni način izražavanja ličnosti kroz odeću, obuću i aksesoare.

Moda podrazumeva da se bude u trendu, da se prate predlozi i novotarije prezentovane od strane vodećih dizajnerskih imena, a stil je ono po čemu ćemo se istaći u masi specifičnostima, sopstvenim senzibilitetom i načinom kako samu modu prilagođavamo sebi. 

 

Lično preferiram damski timeless stil uz dodatak trendi detalja, rado miksujem brendirane i low cost komade, cilj mi je da svojim osećajem za stil inspirišem druge i uputim poruku da lepo nije jednako golo, vulgarno ili silikonsko. Presrećna sam kada dobijem komentare pune reči hvale i to me dodatno motiviše i podstiče da ne posustajem.

Zahvaljujući blogu i Instagram profilu, stekla sam puno lepih prijateljstava, upoznala puno blogokolega, postala član i panelista eminentnog Bloger fest udruženja i ostvarila divne saradnje.

 

 

 

Instagram često uvodi nova pravila, opcije…Da li ti se dopada novitet, prodavnica? 

 

Na prvi pogled iz vizure prosečnog Instagram člana može delovati kao agresivan potez da se u prvi plan istakne materijalna strana tj. ukazivanje na samu kupovinu.

Stiče se utisak da je ćaskanje sa prijateljima i deljenje lepih životnih momenata stavljeno u drugi plan.

Međutim, za sve biznis i kreator profile ovo je više nego koristan novitet, u smislu da svaki preduzetnik sada može napraviti svoju Instagram prodavnicu, izložiti pregledno svoje proizvode sa cenama i time olakšati kupovinu svim zainteresovanim potencijalnim kupcima. 

 

Na šta si spremna potrošiti poslednji dinar? 

 

Praktična sam i nikad ne bih npr. gladovala zarad brendiranog komada, ali svakako volim da uložim u timeless komade poput kvalitetnog para cipela, kaputa, male crne haljine, francuskog parfema, dobrog komada nakita…

 

 

 

Da li postoji modna ikona kojoj se diviš? 

 

Inspirišu me dive iz prohujalih vremena poput Audrey Hepburn i Brigitte Bardot, koje su se istakle bezvremenim odevnim kombinacijama i koje su svojim odevanjem uvek isticale stav i ženstvenost. 

 

Od dizajnera, nepresušan izvor inspiracije po meni je legendarna inovatorka Coco Chanel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kakvi su planovi za dalje? Da li imaš već unapred zadat cilj ili uživaš u neizvesnosti? 

 

Živimo u vremenu kada se nažalost ne možemo osloniti isključivo na planove. Naravno neke smernice je korisno da unapred zadamo i da pokušamo da ih realizujemo.

 

Trenutno, prioritet mi je Ebook i njegova promocija uz ne zapostavljanje modnog bloga i Instagram profila. Volela bih da se u budućnosti oprobam i u nekim novim literarnim poduhvatima pored nastavka karijere u marketingu. 

 

 

 

 

 

Pretplati se za više korisnih informacija

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

close

WANT MORE?

PRETPLATI SE ZA VIŠE KORISNIH INFORMACIJA

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

1 thought on “Ivana Marković: Cilj mi je da svojim osećajem za stil inspirišem druge

Оставите одговор

%d bloggers like this: