Jasna Stanić: Važna mi je i poslovna i lična stabilnost

Šta možete izgubiti doslednošću? Da li je neprihvatljivo sve što je drugačije, neukalupljeno…? Mišljenja smo da je naša gošća pravi sagovornik. Njene fotografije na instagramu su prava umetnost. Edukator je i jedan od osnivača magazina sa kojim ćete se više upoznati u nastavku. Danas razgovaramo sa Jasnom Stanić, uspešnom, jedinstvenom slobodno možemo reći ostvarenom ženom. Ona je sjajan motivator i inspiracija, što ćete videti i same u nastavku, te smo sigurni da će reakcije biti pozitivne.

Gledajući tvoje fotogafije, možemo reći da si umetnička duša. Na koji način ti uspeva da pobegneš od realnosti? 

 

Pretpostavljam da se ovo odnosi na moj Instagram nalog. 🙂 Instagram me više zabavlja od ostalih društvenih mreža. Najpre jer sam prezasićena od slušanja tuđih mišljenja o društvenim temama (koja se najčešće svode na recitacije naučenog), a on je prosto manje verbalan i samim tim manje zamoran. Potom jer mi posle napornog dana prija ta ulepšana Instagram realnost u kojoj svi jedu prelepu hranu, stalno su na putovanjima i svi su srećni. I najzad jer me zabavlja da pravim svoj kolaž na feedu i stvaram zamrznute isečke stvarnosti, uklapam ih u neku širu estetiku i ideju, tražim panonsko i mediteransko u stvarima.

 

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Jasna Stanić (@jasna.stanic)

Osnivač si magazina Amplitude. Kada je osnovan i koja je bila ideja u tom momentu?

 

 

Amplitude Magazin je osnovan 2019. godine, iako smo Bojana i ja do ideje o njemu došle godinu ranije. Želele smo platformu koja priča o širokom spektru tema, ali sa nešto drugačijim pristupom od drugih magazina na tržištu.  Ideja je da Amplitude ne tretiraju čitaoce kao robote bez interesovanja, a opet se ne ponašaju elitistički i akademski – ne podrazumevaju da čitalac ima “opšta” znanja. Amplitude komunicira sa čitalaštvom, objašnjava mu pojave i termine, koristi jednostavan jezik. Amplitude teže da dokažu da sa svakim može da se razgovara o kompleksnim temama. Sa druge strane, magazin pokazuje da se i naizgled jednostavnim temama može pristupiti analitički, sagledati ih iz više uglova. 

 

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Amplitude (@amplitudemagazin)


 

Nažalost, današnjica retko prihvata ,,neukalupljeno“.  Kakav je osećaj voditi magazin koji na drugačiji način pristupa temama i da li ste zbog toga nailazili na neprihvatanje?

 

Zapravo, od pokretanja magazina nailazimo na mnogo prihvatanja.

Ipak, povremeno se, kao i verovatno svi, susrećemo sa negativnim reakcijama na pojedine objave. To je uobičajeno i očekivano kada se kroz sadržaj promovišu bilo kakve vrednosti i ideje – uvek postoji neko ko misli drugačije. 

 

Ali interesantno je da smo više neprihvatanja osetili onda kada se konzumenti informacije osete kao da je iskritikovana neka njihova lična naviika, nego ideja ili vrednost. Konkretno, ljudi su najuvređeniji onda kada se objavi nešto o promenama ličnih navika. Na primer, kada govorimo o održivosti, koja u velikoj meri počiva i na smanjenju lične potrošnje i savesnoj kupovini, često je povratna reakcija tvrdnja da je odgovornost za smanjenje zagađenja isključivo na sistemu i industriji, a ne na pojedincima. 

 

I naravno da je industrija odgovorna za hiperprodukciju i zagađenje. I da sistem nosi odgovornost kontrole nad privatnim sektorom tako da se ne ugrožava zdravlje pojedinaca i ekosistema. To su sve teme koje smo obrađivali. Ali to ne osporava činjenicu da je i svaki pojedinac kao nepromišljeni hiperkonzument aktivni učesnik u zagađenju i svojom potražnjom stvara hiperprodukciju isplativom. To je samo jedan od primera. 

 

Objavljivali smo i nekoliko tekstova o upravljanju ličnim finansijama i štednji. U tim situacijama često smo dobijali komentare kako neko sa prosečnom ili ispodprosečnom platom ne može da štedi. Ipak, mi se uvek trudimo da ne namećemo da se nešto mora raditi, samo težimo da ponudimo alternative i dodatne opcije- onome kome mogu biti zanimljive i korisne.

Magazin nudi zaista širok spektar tema, a kolumnisti dolaze iz različitih pozadina i često ne dele iste vrednosti. Naš cilj je da budemo platforma za kvalitetan sadržaj, koja ne nameće samo jedan pogled na svet, samo uzak spektar interesovanja i samo jedan pol na skali vrednosti.

 

 

Magazin uživa veliku popularnost, bez tračeva, politike i slično. Primer si da je moguće. Na koji način? Koji je tvoj savet? 

 

 

Mislim da je tajna Amplituda u tome što se mi uvek trudimo da u fokus stavimo čitaoca. 

Većina portala i magazina na internetu funkcionišu preko konstantne proizvodnje sadržaja, velikog broja objava na dnevnom nivou, zasipanja čitalaca sa što većim brojem informacija. U celom tom procesu urednici i novinari zaboravljaju kome se obraćaju, i ne postavljaju pitanje zašto i da li je konzumentu njihovog sadržaja neki tekst zanimljiv, koristan, razumljiv, istinski informativan, zabavan ili edukativan. 

 

Količina informacija tu dobija primat nad kvalitetom sadržaja. Mi se, suprotno tome, trudimo da obučimo naše kolumniste da u svojim tekstovima uvek na umu imaju svoje čitalačko telo. Učimo ih da se zapitaju koju vrednost žele da prenesu svojim sadržajem i na koji način to rade;  da li je jezik koji koriste dovoljno argumentovan, dovoljno jasan, dovoljno čitljiv i zanimljiv. 

I čitaoci to zaista cene – zanimaju ih teme koje obrađujemo i dopada im se način na koji to radimo.

 

 

Pokrenula si i kurseve Pisanje za digital i SEO. Možeš li nam reći nešto više o tome? Kome je namenjen?

 

Bojana i ja dolazimo iz akademskih pozadina koje su nas usmerile na pisanje (ja sam master politikologije i žurnalista, dok je Bojana završila studije komparativne književnosti). Sa druge strane, obe smo se obrele u marketingu i godinama radimo u ovoj oblasti, za različite klijente i industrije.

 

 

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Jasna Stanić (@jasna.stanic)


 

 

 

Sva znanja koja imamo o digitalnom marketingu i kreiranju sadržaja primenile smo na naš magazin i gotovo 80% poseta našem sajtu dolazi upravo preko organskog saobraćaja – sa Gugla. 

 

Zbog toga smo zaključile da znanje koje imamo i koje svakodnevno primenjujemo na magazinu i svojim poslovima, može biti korisno i drugim digitalnim stvaraocima u različitim sferama. 

 

Kursevi su privukli veliko interesovanje, imale smo mnogo polaznika, a uskoro izlaze i naše elektronske knjige koje će pokrivati pisanje za digitalne medije i SEO.

 

 

Da li je isplativo baviti se kreiranjem sadržaja? Da li će, po tvom mišljenju tržište u jednom momentu biti prezasićeno?

 

Pisanje sadržaja, posebno digitalnog, trenutno je delatnost za kojom postoji velika potražnja – samim tim se može reći i da je isplativa. Ipak, honorari variraju u zavisnosti od tržišta za koje se piše, kao i od industrije u kojoj se radi. 

 

Ukoliko se bavite kreativnim pisanjem koje ne promoviše proizvode i usluge, teže je monetizovati svoj rad.


Sve je veći broj pisaca sadržaja, ali do prezasićenja ipak ne dolazi – i stičem utisak da je sve veća potražnja za dobrim piscima – prosto jer se mnogi upuštaju u ovo zbog popularnosti struke, ali ne znaju dovoljno o samoj optimizaciji teksta za digital i o tome kako da zapravo napišu kvalitetan tekst. 

 

Ljudi često krenu u ovom karijernom smeru jer smatraju da su talentovani za pisanje, ali praksa pokazuje da kvalitetan digitalni tekst ima vrlo malo veze sa talentom – a mnogo više sa sposobnošću istraživanja, dobrog argumentovanja i prepoznavanja ciljne grupe, te stilskim oblikovanjem teksta tako da adekvatno komunicira sa ciljnom grupom, ali i algoritmima pretraživača.

 

 

Koji je tvoj savet početnicima? Kako biti uspešan danas i kako se izdvojiti?

 

 

Smatram da ne postoji univerzalna formula, niti univerzalna definicija uspeha. Meni je, na primer, važna poslovna i lična stabilnost, i svest da radim na stvarima koje su mi zanimljive, u koje verujem i koje imaju potencijal da rastu. Na taj način biram da li ću se uopšte upustiti u nešto. 

 

Za mene je ključ uspeha mogućnost da mogu da biram između stvari, i da pravim samo one izbore koji mi zapravo prijaju. 

 

Da bi se do toga došlo, potrebno je isprobavati različite opcije u karijeri, ponekad se upuštati u nešto što vas plaši, učiti različite stvari koje su vam zanimljive- čak i ako vam nisu korisne u datom trenutku. Takođe, važno je ne polaziti od pretpostavke da ste u nečemu najbolji – već od spremnosti da konstantno učite i prilagođavate se. 

 

Iz iskustva mi se čini da sve što ste učili u jednom trenutku postane korisno i izdvoji vas u nekoj situaciji.

 

 

 

 361 total views,  1 views today