Adekvatnom pripremom u borbi protiv povreda

Pre svake kontinuirane fizičke aktivnosti važno je da adekvatno pripremimo nervno-mišićni sistem na izazove koji sleduju vežbaču, većina rekreativaca bi preskočili taj dosadni deo na početku treninga , a nismo ni svesni koliko je dobro zagrevanje i pravilna aktivacija mišića bitna po nas i na uspeh celokupanog treninga.

Jedan od problema je taj što veći broj vežbača, pogotovo onih koji nisu bili u prijteljskim odnosima sa vežbanjem, nije upućeno koliko zanimljivo to čuveno zagrevanje može da izgleda.Mnogi misle da moraju beskonačno da trče ili skaču  da bi podigli temperaturu tela ali to nije tako.

 

Naravno, način na koji ćemo se zagrevati zavisi od nekoliko različitih faktora, jedan od njih je fizička sprema, takodje drugačije će se zagrevati neko ko je profesionalni sportista i neko ko je početnik u zavisnoti od ciljeva.

 

Postoji nekoliko faza pripremnog dela treninga koje će nam biti od velike koristi, a to su:

 

Miofascijalna masaža rolerom

Uključivanjem rolera pre treninga kao deo dinamičkog zagrevanja može da nam donese mnogobrojne benefite i ako mene pitate ovo je jedan od najboljih načina pripreme za glavni deo treninga, zahvaljujući ovoj vrsti opustanja i masiranja fascije, mekanog vezivnog tkiva koje se nalazi ispod kože povezano ne samo sa našim mišićima već i sa mnogim drugim delovima u telu, poboljšavamo fleksibilnost, smanjujemo rizik od povreda i neugodnih bolnih mesta u mišiću, takodje pomaže u borbi protiv stresa, podstiče bolju cirkulaciju i pospešuje sportske performanse . Masažu rolerom je poželjno izvoditi od 5 do 7 minuta za sve mišićne grupe.

 

 

-Dinamičko istezanje-

 

Postoji više vrsta istezanja ali ono koje je preporučljivo da izvodimo pre treninga je dinamičko istezanje.Vežbe ovakvog vida pripreme mogu biti  pokreti koji delimično ili u potpunosti imitiraju specifične pokrete predvidjene za trening tog dana, na taj način pripremamo zglobove, tetive i mišiće u celosti kako bi dostigli najbolje moguće rezultate bez ikakvih rizika po zdravlje.Ova vrsta istezanja se izvodi sve do osećaja zamora u u regiji tela koja izvodi pokret od 8 do 12 ponavljanja.

 

 

 

-Aktivacija mišića-

 

Nažalost mnogi od nas provode dosta vremena u sedećem položaju izvodeći nekoliko istih pokreta sve vreme i zbog toga je veoma važno razbuditi te usnule delove tela, navešćemo kao primer mišiće gluteusa koji imaju veliku ulogu u svakodnevnim pokretima, sam mišić bi trebalo aktivirati kako bi iz njega izvukli najbolje, kao i mišiće stomaka i ledja  jer  svi oni učestvuju u većini pokreta kao podrška i igraju veoma važnu ulogu.

 

 

Malim koracima do velikih rezultata

 

 

Svakom od nas bi trebalo da bude cilj da bezbedno vežbamo i dodjemo do željenih rezultata, kada je u pitanju trening.Povreda može da nam donese dugotrajne posledice po zdravlje, a pravilna priprema za trenažni proces može znatno da umanji mogućnost pojave gore navedene.

 

Samo pravilan i zdrav odnos prema vežbanju može da nam obezbedi sjajne rezultate, kako iznutra , tako i spolja zato ako niste do sada, onda počnite da izvodite bar neke od ovih vrsta zagrevanja ili čak sve pomenuto i videćete koliko će biti efikasniji svaki vaš trening.

 

 

 

 

_______________

 

Autor:               

 

Zovem se Slavka Trifunović

Bavim se fitnesom, koji obožavam, zaljubljenik sam u putovanja, fotografiju i pisanje. Cilj mi je da moju strast prema zdravom načinu života prenosim na ljude oko sebe, želim da dokažem da uz pozitivan stav možeš da ostvariš sta god da zamisliš.

 

Pretplati se za više korisnih informacija

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

close

WANT MORE?

PRTPLATI SE ZA VIŠE KORISNIH INFORMACIJA

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

Оставите одговор

%d bloggers like this: