Kako fizička aktivnost utiče na naše mentalno zdravlje?

Um i telo su jedna celina kojoj je potrebna velika količina brige i pažnje, kako bi ta celina normalno funkcionisala svakog dana. Svakodnevno se suočavamo sa stresom koji je posledica neželjenih dogadjaja u našim životima. Živimo u modernom dobu u kom ljudi radije biraju da sede kući i prejedaju se, nego da skupe hrabrosti i suoče se sa problemima na pravi način ali pozitivna strana je što i to postaje nešto što polako počinje da se menja, postajemo motivisaniji i odlučniji da učinimo najbolje za sebe.

Pored mnogobrojnih  noviteta oko nas, čak i biti fizički aktivan postaje moderno, sporim ali sigurnim koracima  sve više ljudi se odlučuje za vežbanje i adekvatnu brigu o  sebi, što je sjajna  vest.Jedan od najboljih načina za rešavanje stresa je fizička aktivnost, svako je imao onaj osećaj radosti i poletnosti nakon dobro odradjenog treninga, koji je, ako mene pitate, neprocenjiv.

 

Vežbanjem u borbi protiv stresa

 

Mnoga istraživanja su dokazala da nam redovna fizička aktivnost pruža mnogobrojne dobrobiti, redovnim vežbanjem naše telo se menja,  postajemo zadovoljniji njegovim izgledom i puniji samopouzdanja, ali taj osećaj zadovoljstva ne proizilazi samo iz doživljaja veće fizičke privlačnosti, pored  toga sto stimuliše mišiće ona povoljno utiče i na različita područja mozga, sprečavajući kognitivno propadanje.

 

Vežbanjem se borimo protiv odumiranja ćelija u toj regiji i povećavamo njegovu otpornost, isto tako uz pomoć tog oružja smanjujemo mogućnost pojave degenerativnih oboljenja kao što su Alchajmerova bolest i drugi oblici demencije. 

 

Redovnim vežbanjem se povećava lučenje endorfina, hormona koji je zadužen za poboljšanje osećaja zadovoljstva, omogućava lakše podnošenje ekstremnog stresa i bola i povoljno utiče na naše raspoloženje, kao i seratonina i dopamina, poznatije kao hormoni sreće, čiji nizak nivo moze da prouzrokuje depresiju, tugu, nezadovoljstvo sa kojim dolazi želja za hranom i mnoge druge posledice.

 

Fizičkom aktivnošcu opuštamo naše telo i stimulišemo čula, što dovodi do smanjene pojave simptoma anksioznosti, zahvaljujući gore navedenim hemijskim reakcijama. Takodje u velikoj meri utiče na rasudjivanje, razmišljanje i krativnost.

Plivanje, trčanje, ples i šetnja su samo neke od aktivnosti uz koje možemo započeti borbu protiv stresa, koje nam mogu pomoći na tom putu i održati nas fizički,a i mentalno zdravim.

 

Redovnim vežbanjem poboljšavamo kvalitet sna, pamćenje, koncentraciju i produktivnost.

 

Sta ćemo izabrati, krupna dela ili prazne reči?

 

Donosimo zaključak  da samo ako smo srećni, mozemo biti  i zdravi, to je nesto sto i sami znamo, bez ikog da nam to kaže, samo što tu misao ponekad malo  zanemarimo.Potisnuti stres koji ne rešavamo i dozvoljavamo da se skuplja na onom mračnom mestu,duboko u nama može veoma da naškodi i donese mnoge zdrastvene tegobe, ne samo mentalne, vec i fizičke.

 

Lično nezadovoljstvo i konstantna nelagoda čine da svakodnevne obaveze obavljamo teže i sa minimalnom zeljom.Emotivni i poslovni uspeh zavise od toga kako se osećamo, samo uz pozitivno razmišljanje možemo da budemo uspešni u svakom segmentu naših zivota, a ubedjena sam da ka tome svako od nas teži. 

 

Voleti sebe treba da nam je jedan od najvećih ciljeva, a zdravo telo najveći uspeh.

 

___________________

 

Autor:               

 

Zovem se Slavka Trifunović

Bavim se fitnesom, koji obožavam, zaljubljenik sam u putovanja, fotografiju i pisanje. Cilj mi je da moju strast prema zdravom načinu života prenosim na ljude oko sebe, želim da dokažem da uz pozitivan stav možeš da ostvariš sta god da zamisliš.

 

 

Pretplati se za više korisnih informacija

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

close

WANT MORE?

PRTPLATI SE ZA VIŠE KORISNIH INFORMACIJA

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

2 thoughts on “Kako fizička aktivnost utiče na naše mentalno zdravlje?

  1. Повратни пинг: Kako preživeti PMS? | Lips&Heels
  2. Повратни пинг: Umetnost disanja | Lips&Heels

Оставите одговор

%d bloggers like this: